Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Filmrecension - Beastly

Av moviegeek - 18 maj 2011 11:33

   


Jag har nu sett två stycken filmer i följd som både haft nöjet att ha Alex Pettyfer som huvudrollsinnehavare. Alex kan ni känna igen från t.ex Wild child och Stormbreaker. Jag är van vid att höra Alex med sin vackra engelska accent, men eftersom de följande två filmerna är amerikanska så är det bara att vika sig och vänja sig att istället höra honom med amerikansk accent. Och likt sin engelske skådespelarkompanjon, Aaron Johnson, så är han mycket bra på det. Det är nog som de säger, att engelsmän är bättra på att härma amerikanska dialekter och göra det trovärdigt, än vad amerikaner är på att göra det motsatta. Såg ni vad fint jag där drog alla över en kam? Hur som helst så ska jag prata om filmen Beastly i det här inlägget och I am number four i nästa.


I Beastly är Kyle (Pettyfer) en snygg, populär och rik kille som får allt han pekar på just av dessa anledningar, och som inte är rädd för att trampa på den som står i vägen under tiden. Vid något tillfälle i filmen är det någon som säger:

- "I always felt like I had to be so mean when I was around him just to keep him entertained", och det ger en rätt bra beskrivning av honom. Av en händelse träffar han Linly (Vanessa Hudgens) och hon kommer så småningom spela en större roll i hans liv. Tillslut trampar dock Kyle på fel tår (Mary-Kate Olsens) och han blir då utsatt för en förbannelse som vänder upp och ner på hela hans liv. What ever will he do?


Jag hade inte så stora förhoppningar på den här filmen, främst för att trailern såg rätt löjlig ut plus att Vanessa Hudgens var med i den. Jag har träffat Vanessa en gång och hon gjorde inget imponerande intryck på mig då, och det har inte hennes skådespelartalanger gjort heller. Dock bör påpekas att jag faktiskt tyckte att hon gjorde den bästa insatsa jag någonsin sett av henne i just den här filmen. Nej, snarare var det mitt intresse för Alex och min nyfikenhet på Mary-Kate Olsens roll som gjorde att jag såg den här filmen. Så vad tyckte jag då? Jo, både Alex och Mary-Kate var kul att se, även fast deras karaktärer inte var av mästerlig klass. Och jag måste för övrigt tillägga hur mycket jag älskar Mary-Kates hår. Ge mig! Filmen i sig är inget jag någonsin kommer se om, inte för att det var den värsta film jag sett, utan just för att karaktärerna, berättelsen och dialogerna inte gav mig något. Dock älskade jag att Neil Patrick Harris (Barney, How I met your mother) oväntat dök upp som "the tudor".


Slutligen, intresserar en sån här story line dig - se den! Gör den inte det så kan jag trösta dig med att du inte missar något.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av moviegeek - 9 oktober 2011 17:08

Det här är serier jag följer just nu. Har jag missat någon?   1. Gossip girl 2. How I met your mother 3. Pretty little liars 4. 2 Broke Girls 5. Hart of Dixie 6. Glee 7. 90210 8. Weeds 9. Make it or break it 10. Misfits 11. Th...

..

Av moviegeek - 8 oktober 2011 03:31

har haft en urtrevlig kväll med vänner. men han kom inte. it kinda breaks my heart. fuck him. ...

Av moviegeek - 30 september 2011 22:35

Hur fan ska jag bli av med den här sexuella frustrationen?!

Av moviegeek - 30 september 2011 20:12

Så jag fick berättat för den andra pojken (förvirrande much?) att jag inte vill någonting mer och han blev inte direkt glad. Jag visste att han tyckte om mig, men jag trodde faktiskt inte att han skulle reagera så pass. Känns inte bra alls. Men vad s...

Av moviegeek - 30 september 2011 09:42

Just nu behöver jag bara skriva av mig. Jag vet att mina inloggningar här inte är så frekventa, och det beror mest på att mitt liv förändrats så mycket de senaste månaderna så jag har helt enkelt inte haft tid. Jag hinner ju förtusan knappt sova! Men...

Presentation


- "This is totally knotting up my inner-nerd!"
- "Wait, you have an inner one too?"
Veronica Mars

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är den bästa TVserien just nu?
 Gossip girl
 How I met your mother
 90210
 Criminal minds
 Scrubs
 Private Practice
 Glee
 The Vampire Diaries
 Desperate Housewifes
 True Blood
 Grey's anatomy
 The big bang theory

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Translate this blog!


Ovido - Quiz & Flashcards