Alla inlägg under augusti 2011

Av moviegeek - 13 augusti 2011 23:10

Så ja, mitt bloggande har trots allt inte gått så bra. Jag har jobbat sjukt mycket under sommaren, och just nu är jag mitt uppe i en flytt. Ska flytta till min första egna lägenhet inom ett par dagar, så det är sjukt mycket att pyssla med!


Men några snabba filmnotiser hoppas jag kunna bjuda på!


Prom - En amerikansk high school-film som hade premiär i april i år. Som namnet avslöjar så kretsar handlingen just kring Prom, och hur mycket mer kan man egentligen få ut av det? Men jag tyckte ändå att filmen var lite små söt. Den kändes inte lika överdriven och drypande sockersöt som de senaste bidragen inom samma kategori, utan den låg någonstans där mittemellan och småmyste. Helt okej att slösa en kväll på!


Never let me go - Den har väl ingen missat trailern för gissar jag? Den blev ju extremt upptrissad när det var dags för premiär och fick mycket bra kritik, men för min egen del var det inget speciellt. Jag har inte läst boken, men jag kan tänka mig att den var mycket bättre. Jag hoppas det i alla fall. Jag tyckte i alla fall att det inte hände tillräckligt mycket, så det är inte någon film jag kommer lägga på minnet.


Arthur - Första filmen som jag sett med Russel Brand i huvudrollen (Räknar inte med hans lilla inhopp i Forgetting Sarah Marshall) och efter att ha sett den förstår jag faktiskt varför alla gillar honom så. Han är ju helskön! Tyvärr önskade jag mer ur filmen, den var rätt ospeciell och förutsägbar, men tycker man om Russel Brand så tycker jag ändå man kan ge den en chans.


Bridesmaids  har fått sånna otroliga lovord av kritiker och diverse twitteranvänder, så jag funderar på vad felet är på mig.. För jag gillade den inte alls! Den gav mig ingenting och jag tyckte inte alls att den bjöd upp något motstånd mot liknande filmer. Nej nej.


Sharpay's fabulous adventure - Någon som tittade på High school musical-filmerna? Ja, då får man väl kanske inte missa den här filmen, som är en fristående spin off för karaktären Sharpay. Inte lika mycket sång&dans, men kanske lite (med betoning på lite) mer seriös. Jag vet inte, kanske var det helt enkelt den otroligt söte Austin Butler som gjorde det för mig, men jag stod ut med att se den i alla fall. Hade dock hoppats på mer från Ashley Tishdale, för jag tror att hon har det nånstans där inne.


Just nu längtar jag galet mycket efter att få se Crazy stupid love med bl.a Emma Stone!

Presentation


- "This is totally knotting up my inner-nerd!"
- "Wait, you have an inner one too?"
Veronica Mars

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är den bästa TVserien just nu?
 Gossip girl
 How I met your mother
 90210
 Criminal minds
 Scrubs
 Private Practice
 Glee
 The Vampire Diaries
 Desperate Housewifes
 True Blood
 Grey's anatomy
 The big bang theory

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Translate this blog!


Ovido - Quiz & Flashcards