Direktlänk till inlägg 25 april 2011

You must see this movie!

Av moviegeek - 25 april 2011 21:49

Ja, mitt "bli bättre på att blogga"-uppdrag går sådääär, men framåt! Förhoppningsvis..


Sprang 25 min idag och gjorde desamma i lördags, annars har jag inte varit så aktiv sen förra gången jag skrev. Jag skyller på jobb, bakfylla och förkylning, men nu är vi nog på rätt spår igen!


Men iaf, det här korta inlägget ska handla om en film som ni MÅSTE se. Det är helt klart den bästa film jag sett in the last few months. Den heter "Tomorrow, when the war began" och jo nu när jag tänker på det så måste jag nog säga att det är en utav de bästa filmer jag sett. Det är en filmen som bygger på en novellserie av John Marsden, och denna bok är alltså den första. Det ska komma en andra film, men jag är inte helt säker på när.. Denna film hade premiär i Australien den 2a September, men jag noterade när jag var i London att den inte hade premiär där förän i mars. Strange.. Anywho! Filmen handlar i enkla drag om 7 stycken vänner som bestämmer sig för att ge sig ut att campa, någonstans i Australien, innan skolan ska dra igång efter sommaren igen. De hamnar på en riktigt idyllisk plats (om än dock med en orm för mycket..) och de lovar varandra att någon gång återvända. Vad de inte vet är att världen där hemma har förändrats radikalt och när de väl återvänder igen så har det otänkbara hänt.


Jag hoppas att ni inte ratar filmen pga min dålig beskrivning utan ger den en chans! Vill ni inte förstöra för mycket så tittar ni inte heller på trailern, men här är den iaf:



Enjoy!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av moviegeek - 9 oktober 2011 17:08

Det här är serier jag följer just nu. Har jag missat någon?   1. Gossip girl 2. How I met your mother 3. Pretty little liars 4. 2 Broke Girls 5. Hart of Dixie 6. Glee 7. 90210 8. Weeds 9. Make it or break it 10. Misfits 11. Th...

..

Av moviegeek - 8 oktober 2011 03:31

har haft en urtrevlig kväll med vänner. men han kom inte. it kinda breaks my heart. fuck him. ...

Av moviegeek - 30 september 2011 22:35

Hur fan ska jag bli av med den här sexuella frustrationen?!

Av moviegeek - 30 september 2011 20:12

Så jag fick berättat för den andra pojken (förvirrande much?) att jag inte vill någonting mer och han blev inte direkt glad. Jag visste att han tyckte om mig, men jag trodde faktiskt inte att han skulle reagera så pass. Känns inte bra alls. Men vad s...

Av moviegeek - 30 september 2011 09:42

Just nu behöver jag bara skriva av mig. Jag vet att mina inloggningar här inte är så frekventa, och det beror mest på att mitt liv förändrats så mycket de senaste månaderna så jag har helt enkelt inte haft tid. Jag hinner ju förtusan knappt sova! Men...

Presentation


- "This is totally knotting up my inner-nerd!"
- "Wait, you have an inner one too?"
Veronica Mars

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är den bästa TVserien just nu?
 Gossip girl
 How I met your mother
 90210
 Criminal minds
 Scrubs
 Private Practice
 Glee
 The Vampire Diaries
 Desperate Housewifes
 True Blood
 Grey's anatomy
 The big bang theory

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Translate this blog!


Ovido - Quiz & Flashcards